Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

 

Τηλε-αξιολόγηση: άλλη μια κοροϊδία 

του Υπουργείου απέναντι στους 

μαθητές!

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πρόσφατα πως οι μαθητές είναι αναγκαίο να αξιολογηθούν ηλεκτρονικά για το πρώτο τετράμηνο της φετινής σχολικής χρονιάς, προβάλλοντας ένα μόνο επιχείρημα, αυτό του αδιάβλητου της διαδικασίας. Ξαφνικά το Υπουργείο θεωρεί πως μπορεί να τηρηθεί το αδιάβλητο της διαδικασίας με τους μαθητές να είναι με ανοικτά βιβλία, με καμία επιτήρηση την ώρα που θα απαντούν στα θέματα. Το Υπουργείο με την εγκύκλιο που εξέδωσε ζητάει από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαφορετικά θέματα ώστε να αποφεύγονται συνεργασίες και αντιγραφές, λες και αυτό είναι λύση!

Η τηλε-αξιολόγηση είναι ένα άκρως αντι- παιδαγωγικό και αντεκπαιδευτικό μέτρο. Το Υπουργείο Παιδείας και η υπουργός Ν. Κεραμέως, για άλλη μια φορά δείχνουν πόσο νοιάζονται για τους μαθητές, αφού προωθούν ένα άκρως βαθμοθηρικό και αντιπαιδαγωγικό σύστημα «εκπαίδευσης»!! Αλήθεια άραγε αυτό που λείπει από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι το πώς θα γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών; Η τηλε-εκπαίδευση είναι μια διαδικασία της πλάκας, δεκάδες χιλιάδες μαθητές αποκλείονται από αυτήν, γιατί «φταίνε» που γεννήθηκαν φτωχοί και αντί η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της ΝΔ να λύσει τα παραπάνω προβλήματα, ασχολείται με το πώς θα αξιολογήσει τους μαθητές.

Το βασικότερο πρόβλημα ωστόσο είναι πως η τηλε-αξιολόγηση παγιώνει την τηλε-εκπαίδευση, διότι «λύνει με ηλεκτρονικό τρόπο» άλλο ένα πρόβλημα της δια ζώσης εκπαίδευσης: αυτό της αξιολόγησης των μαθητών. Δηλαδή, πλέον όλη η εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να «γίνεται» ηλεκτρονικά, τόσο η διδασκαλία, όσο και τα τεστ και η αξιολόγηση, κατά την κυβέρνηση με πετυχημένο τρόπο, στην πραγματικότητα πλήρως αποτυχημένα.

Επιπλέον, οι μαθητές που δεν εξετάζονται  γραπτά, υπό κανονικές συνθήκες  πρέπει  να εξεταστούν μόνο προφορικά και να τους παρέχεται άφθονος χρόνος ,το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να τους  τίθενται ερωτήσεις με τρόπο που να τους βοηθάει να απαντήσουν στις  ασκήσεις των τεστ. Συνεπώς, η εξέταση των μαθητών/τριών που δεν εξετάζονται γραπτά δεν μπορεί να γίνει, γιατί καμία προϋπόθεση σωστής και αντικειμενικής προφορικής εξέτασης δεν υπάρχει μέσω webex, ούτε πολύ περισσότερο η παροχή του κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδική μέριμνα. Για το υπουργείο αυτά είναι ψιλά γράμματα, αφού στις προτεραιότητες του είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των κολλεγιαρχών και η διάλυση της δημόσιας, δωρεάν παιδείας!

Σε κάποια μαθήματα ακόμη, οι απαντήσεις συνήθως περιλαμβάνουν μαθηματικούς τύπους και σχήματα. Μπορούν και ξέρουν αλήθεια 13χρονοι μαθητές να χειρίζονται το word ή άλλα προγράμματα για να πληκτρολογούν μαθηματικούς τύπους και σχήματα ή πρέπει να τα γράφουν σε χαρτί, να τα φωτογραφίζουν και να τα στέλνουν με mail;

Σημαντικό να αναφερθεί επίσης είναι ότι οι κόλλες με τα θέματα και τις απαντήσεις των μαθητών, φυλάσσονταν στο Σχολείο και αποτελούσαν δημόσιο έγγραφο. Δεν επιτρέπεται η φωτοτύπιση των θεμάτων και των απαντήσεων των μαθητών και η «έξοδος» τους εκτός σχολείου. Επιτρέπεται  μόνο η επίδειξη τους στους μαθητές  και  στους γονείς τους. Τηρείται κάτι από τα παραπάνω με την τηλε-αξιολόγηση;

Η ΤΗΛΕ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟΣΗ «ΕΠΙΤΥΧΙΑ»

 ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΤΗΛΕ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

Από όλα τα παραπάνω γίνεται ξεκάθαρο πως σε μια διδασκαλία της πλάκας όπως η τηλε-εκπαίδευση, δεν θα μπορούσε να αντιστοιχεί παρά και μια αξιολόγηση της πλάκας, αυτή της τηλε-αξιολόγησης!  Δεν εκπλήσσει η έλλειψη παιδαγωγικής ευαισθησίας και κατανόησης των ιδιαίτερων συνθηκών, αλλά αυτή η ισοπεδωτική, αριστοκρατική, βαθύτατα ταξική και γραφειοκρατική αντιμετώπιση ακόμα και της αξιολόγησης των μαθητών ξεπερνά κάθε όριο!!

Να σταματήσουν εδώ και τώρα οι εμπαιγμοί και η κοροϊδία του Υπουργείου. Με όπλο μας τις διαδηλώσεις οι μαθητές να σπάσουμε το «λοκ-ντάουν» των αγώνων, που επιβάλει η κυβέρνηση και να βγούμε στον δρόμο για να αποσυρθεί και να αχρηστευτεί αυτό το μέτρο! Να απαιτήσουμε να σταματήσει η παρωδία της τηλε-εκπαίδευσης/τηλε-αξιολόγησης και να ανοίξουν τα σχολεία μας με όλα τα μέτρα προστασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου