ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΤΑΞΙΚΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει την
αρπακτική, μνημονιακή διαχείριση της κρίσης με μία ακραία νεοφιλελεύθερη
πολιτική. Η εγκληματική και αποτυχημένη διαχείριση της πανδημίας, με τα απανωτά
λοκ-ντάουν και τους πάνω από 12.000 νεκρούς, συμπληρώνεται από την ψήφιση
σωρείας νομοσχεδίων(νόμοι Κεραμέως, νόμος Χατζηδάκη κ.α.), που τσακίζουν κάθε
δικαίωμα και κατάκτηση των εργαζομένων και της νεολαίας(8ωρο, απεργία,
δημοκρατικές ελευθερίες κ.α.) και καταργούν την πρόσβαση στη δημόσια υγεία και
παιδεία. Η κρίση του ελληνικού καπιταλισμού θεριεύει ξανά: βαθιά ύφεση, σαρωτικό
κύμα λουκέτων και ανεργίας, κατάρρευση του βιοτικού επιπέδου και των κοινωνικών
υπηρεσιών (υγεία, παιδεία, κοινωνική ασφάλιση, πρόνοια), συρρίκνωση της
παραγωγής, έκρηξη ελλειμμάτων και χρεών κάθε είδους(χρεωκοπία διαρκείας)–
απειλώντας με δραματικές κοινωνικές συνέπειες, την ίδια στιγμή που ήδη περίπου
το 50% του πληθυσμού ζει γύρω από το όριο της φτώχειας.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση
θέτει σε διαβούλευση ένα νέο νομοσχέδιο που αφορά την εκπαίδευση και σημαίνει
την πλήρη ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση της παιδείας και την μετατροπή της
σε μια αγορά. Το γεγονός ότι τέθηκε σε διαβούλευση μες στο κατακαλόκαιρο και
αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο, δεν είναι σε καμία περίπτωση τυχαίο, αλλά
ξεκάθαρα προκλητικό. Το τέλος της σχολικής χρονιάς μοιάζει με χρυσή ευκαιρία
για την κυβέρνηση. Βασικές πτυχές των νέων μέτρων είναι οι εξής:
· «Οικονομική αυτονομία»: κάθε σχολείο θα έχει δικό του
οικονομικό και επενδυτικό σχέδιο, όπως μια επιχείρηση, με κύριο σκοπό να
προσελκύσει πόρους για να λειτουργήσει, καθώς οι δημόσιοι πόροι θα
ελαχιστοποιηθούν ή/και θα μηδενιστούν. Βασικές πηγές εσόδων: εμπορευματοποίηση
σχολικών αιθουσών, προσέλκυση χορηγών κ.α.
· «Διοικητική αυτονομία»: κάθε σχολείο θα χρειάζεται και το
διευθύνοντα σύμβουλό του, αφού θα λειτουργεί ως επιχείρηση. Το ρόλο αυτό θα τον
έχει ο διευθυντής, αφού αποκτά υπερεξουσίες, πρακτικά καταργώντας το σύλλογο
διδασκόντων. Ο διευθυντής θα μπορεί να απολύει εκπαιδευτικούς ανάλογα με την
αξιολόγηση τους κ.α.
· «Παιδαγωγική αυτονομία»: εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου,
πράγμα που σημαίνει την κατάργηση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Αυτό πλασάρεται με το πρόσχημα ότι έτσι καλλιεργείται η κριτική
σκέψη των μαθητών. Αυτό θα δημιουργήσει σχολεία διαφορετικών «ταχυτήτων», καθώς
τα σχολεία φτωχών γειτονιών και της επαρχίας δεν θα λαμβάνουν το ίδιο επίπεδο
μόρφωσης με τα σχολεία των πλουσιότερων περιοχών.
· «Αξιολόγηση
εκπαιδευτικών»: κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται με βάση αν
διδάσκει τα ψέματα του Υπουργείου και της κυβέρνησης στους μαθητές π.χ. στην
Ιστορία ή σε δήθεν μαθήματα «Επιχειρηματικότητας», δηλ. για το πόσο καλές είναι
οι πολιτικές των εργοδοτών και των κυβερνήσεων να πατάνε τους εργαζόμενους και
να κλέβουν κρατικό χρήμα. Με βάση αν εφαρμόζει τα νεοφιλελεύθερα μέτρα, δηλ. αν
βρίσκει χορηγούς, παρουσιάζοντας διάφορα «διαθεματικά» και «καινοτόμα»
προγράμματα, με το άγχος να κρατήσει και ο ίδιος τη δουλειά του. Θα
βαθμολογείται αρνητικά αν αγωνίζεται, αν συνδικαλίζεται και απεργεί, αν
προσπαθεί να ενώσει μαθητές και γονείς για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Έτσι,
κάθε εκπαιδευτικός, που δεν παίρνει «καλό βαθμό» στην αξιολόγηση, θα απολύεται,
θα διώκεται ποινικά(αν π.χ. βοήθησε τους μαθητές του να κάνουν κατάληψη), θα
πηγαίνει για «επιμόρφωση» ή θα μετακινείται σε σχολεία πιο φτωχών γειτονιών.
· «Αξιολόγηση σχολικών μονάδων»: κάθε σχολική μονάδα θα αξιολογείται με βάση το αν εφαρμόζει τα νεοφιλελεύθερα μέτρα, αν προσελκύει χορηγούς κ.α. Όποιο σχολείο δεν αποδίδει οικονομικά, θα συγχωνεύεται ή θα κλείνει!
Αυτά τα
μέτρα είναι πάγια απαίτηση των νεοφιλελεύθερων οργανισμών (ΕΕ, ΟΟΣΑ κ.α.), των
καπιταλιστών και των κυβερνήσεων. Είχαν αρχίσει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και
τώρα ο Μητσοτάκης θέλει να τα επιβάλλει ως άλλη χούντα. Στόχος τους είναι: α) Να απαλλαγεί το κράτος από την
χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, ώστε τα λεφτά να πηγαίνουν όλα στην αποπληρωμή
του χρέους, στους εξοπλισμούς και στην αστυνομία, στο ξεκοκάλισμα από
επιχειρηματίες και πλούσιους. β) Η
εκπαίδευση να μετατραπεί σε πεδίο μαζικής κερδοσκοπίας κάθε ιδιώτη, σχολάρχη,
μεγαλοφρονιστηριάρχη κ.λπ. που θα πληρώνεται αδρά ή και θα επιδοτείται από το
κράτος. γ) Να μετατρέψουν
την πλειοψηφία της νεολαίας σε μια αμόρφωτη μάζα, πετώντας την έξω από την
εκπαίδευση(ταξικός αποκλεισμός), που το πολύ - πολύ θα παίρνει μια
γρήγορη-φτηνή κατάρτιση («στροφή στην επαγγελματική εκπαίδευση») και θα
δουλεύει ως σύγχρονος σκλάβος. Ήδη με την Ελάχιστη Βάση
Εισαγωγής θα αποκλειστεί πάνω από 25% (δηλ. τουλάχιστον 20.000) των νέων
εισακτέων από τα πανεπιστήμια. Τώρα, με το νέο νομοσχέδιο θα απολυθούν χιλιάδες
εκπαιδευτικοί και θα κλείσουν/συγχωνευθούν χιλιάδες σχολεία (15-20%). Τέλος, τα ελάχιστα σχολεία
που θα επιβιώσουν και θα παραμείνουν δημόσια, θα διαχωριστούν με ταξικά
κριτήρια : αυτά στις πιο φτωχές γειτονιές θα υπολειτουργούν και θα
υποβαθμίζονται διαρκώς, ενώ αυτά στις πιο πλούσιες θα ενισχύονται.
Δεν θα μείνουμε αμόρφωτοι, ούτε θα πληρώσουμε κι άλλο για την
κρίση και τα κέρδη τους! Καθήκον
μας ως μαθητές είναι να αντισταθούμε στην βάρβαρη επίθεση στην παιδεία και να
υπερασπιστούμε τον δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ενάντια στους
ταξικούς αποκλεισμούς. Οι αγώνες του προηγούμενου διαστήματος έχουν δείξει ότι
έχουμε τη δύναμη: οι δικές μας καταλήψεις, οι φοιτητικές κινητοποιήσεις που
φρενάρουν την πανεπιστημιακή αστυνομία, η «έκρηξη» σε γειτονιές και πλατείες
ενάντια στην αστυνομοκρατία, οι αγώνες των εργαζομένων ενάντια στο έκτρωμα
Χατζηδάκη κ.ά. Ως Μαθητική Αντεπίθεση προτάσσουμε έναν αγώνα διαρκείας με
καταλήψεις, συντονιστικά, συνελεύσεις και μαχητικές κινητοποιήσεις για την
ανασυγκρότηση του μαθητικού κινήματος. Μέσα από τους κοινούς μας αγώνες,
καθηγητές και μαθητές, φοιτητές και εργαζόμενοι,να παλέψουμε για να ανατρέψουμε
το νομοσχέδιο αυτό, αλλά και την άθλια και επικίνδυνση κυβέρνηση Μητσοτάκη!
·
Κάτω το νέο αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο – Καμία
αξιολόγηση ποτέ και πουθενά - Όχι στην «αυτονομία» των σχολείων
·
Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους- Ριζική αύξηση
της χρηματοδότησης για δημόσια υγεία - παιδεία και τις κοινωνικές μας ανάγκες
·
Όχι σε Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, μειώσεις εισακτέων
και σε κλείσιμο/συγχωνεύσεις τμημάτων, σχολών και σχολείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου